Bankkunder skal vise legitimation

Hvidvaskloven pålægger os, at vi løbende indhenter og registrerer legitimation på alle vores kunder. Det gælder både nye og eksisterende kunder – uanset om du har været kunde i banken længe. Du kan også blive bedt om at vise legitimation, når du sætter kontanter ind eller foretager andre kontante handlinger i banken. Indsend din legitimation ved at bruge formularen nederst.

Få svar på, hvorfor vi stiller spørgsmål her

Åbn Finansrådets folder "husk legitimation" 

Vi beder dig overføre et billede af forsiden af dit kørekort eller pas ved at udfylde nedenstående felter og vedhæfte billedet som fil.

Vi anbefaler, at du sender et billede af dit kørekort. Bemærk venligst, at det ikke må være udløbet.

Har du hverken et gyldigt kørekort eller et gyldigt pas, kan du anvende en anden type af gyldig billedlegitimation. Det kan f.eks. være et legitimationskort, ID-kort, opholdstilladelse eller lignende.

Har du ingen gyldig billedlegitimation, kan du sende billeder af 2 stk. andet legitimation, hvoraf det ene skal være et billede af dit sundhedskort, og det andet kan være et billede af dåbsattest, navneattest, vielsesattest eller den seneste årsopgørelse fra SKAT.

Eksempler på legitimation (modelfoto af fiktiv person)

Hvorfor beder vi om ID og spørger ind til dine pengesager?

Det kan virke underligt, når vi til tider beder om at se sygesikringskort og billedlegitimation - eller spørger, hvordan du bruger os som pengeinstitut. Men der er en god grund. Se i videoen, hvorfor vi gør, som vi gør.ret.

Send os din legitimation online

Overførslen er krypteret og sikker. Filerne skal være i formaterne .jpg, .png eller .pdf.

Når du udfylder formularen, sender du personlige oplysninger til os. Vi passer godt på dem og anvender dem udelukkende til at imødekomme din henvendelse. Læs vores retningslinjer for behandling på vestjyskbank.dk/persondata

keyboard_arrow_up