Bankkunder skal vise legitimation
Hvidvaskloven pålægger os, at vi løbende indhenter og registrerer legitimation på alle vores kunder. Det gælder både nye og eksisterende kunder – uanset om du har været kunde i banken længe. Du kan også blive bedt om at vise legitimation, når du sætter kontanter ind eller foretager andre kontante handlinger i banken. Indsend din legitimation ved at bruge formularen nederst.
Få svar på, hvorfor vi stiller spørgsmål her
Åbn Finansrådets folder "husk legitimation"
Vi beder dig overføre et billede af forsiden af både dit sundhedskort og dit kørekort eller pas ved at udfylde nedenstående felter og vedhæfte billederne som fil.
Bemærk venligst, at legitimationen ikke må være udløbet.
Har du hverken et gyldigt kørekort eller et gyldigt pas, kan du anvende en anden type af gyldig legitimation. Det kan f.eks. være et legitimationskort, ID-kort, opholdstilladelse, dåbs-/navneattest eller vielsesattest. Vi skal have en af de nævnte former for legitimation sammen med en kopi af sundhedskort.
Har du ikke et sundhedskort, kan den seneste årsopgørelse fra SKAT anvendes som dokumentation for din adresse.
Eksempler på legitimation (modelfoto af fiktiv person)
Hvorfor beder vi om ID og spørger ind til dine pengesager?
Det kan virke underligt, når vi til tider beder om at se sundhedskort og billedlegitimation - eller spørger, hvordan du bruger os som pengeinstitut. Men der er en god grund. Se en video om, hvorfor vi gør, som vi gør.
Send os din legitimation online
Overførslen er krypteret og sikker. Filerne skal være i formaterne .jpg, .png eller .pdf.