Nyheder

Problemer med at printe i Netbank fra Internet Explorer

20. juni 2017

Microsoft har foretaget en opdatering, som betyder at du evt. får udskrevet blanke sider, når du udskriver fra Netbank

Til orientering har Microsoft foretaget en opdatering, som medfører, at der i nogle tilfælde er problemer med print, hvis du bruger Internet Explorer. Du får printet en blank side med en filsti nederst på siden. Problemet løses først ved endnu en opdatering fra Microsoft.

Indtil Microsoft sender en ny opdatering, kan du omgå problemet med den blanke side, hvis du i stedet benytter en anden browser, fx. Edge, Firefox eller Chrome.

Er du er 'låst' til at benytte Internet Explorer
Hvis du ikke har mulighed for at benytte en anden browser end Internet Explorer, er det alligevel muligt at printe ved at bryde ud af Netbanks sædvanlige rammer, så menuen forsvinder. Det gør du ved hjælp af tasten 'Ctrl'.

Hvis du fx ønsker at printe posteringer, kan posteringsoversigten åbnes ved at holde 'Ctrl' nede, mens du klikker på den ønskede konto fra 'Konti og posteringer'. Posteringerne åbnes herved i en ny fane. På denne fane kan du,

  • hvis du er privatkunde: printe som normalt ved hjælp af tastekombinationen 'Ctrl + P'.
  • hvis du er erhvervskunde: trykke på 'Udskriv' og foretage evt. valg i dialogboksen. Herefter kan du udskrive ved hjælp af tastekombinationen 'Ctrl'+'P'.

Efter udskrivning er det muligt at lukke fanen og returnere til den oprindelige browserfane med menuen i venstre side. Det vil være en god ide at opdatere siden for at være sikker på, at alle oplysninger er opdaterede. Det kan du fx gøre ved at højre-klikke og vælge 'Opdater'.

Tilbage

keyboard_arrow_up