Vision
Vestjysk Bank skal være en økonomisk partner, der rådgiver privat- og erhvervskunder lokalt og regionalt.
Mission
Vestjysk Bank ønsker fortsat at være et pengeinstitut, der, med kunden i centrum, rådgiver privat- og erhvervskunder lokalt og regionalt via velfungerende afdelinger i udvalgte destinationer i Jylland.
Værdigrundlag
Med udgangspunkt i Vestjysk Banks værdier – Nærvær, Enkelhed og Handling – ønsker banken at være en attraktiv samarbejdspartner i relation til både privat- og erhvervskunder. Med stærke faglige og personlige kompetencer skal de indtægtsgivende kunders nuværende og potentielle behov afdækkes. Dette skal ske gennem motiverede og forandringsparate medarbejdere, hvor den personlige kontakt og service prioriteres højt.
Overordnet kan Vestjysk Banks værdigrundlag sammenfattes i bankens kernefortælling:
”I Vestjysk Bank er der ingen dumme spørgsmål. Vi leverer banksnak, der er til at forstå, og tror på sund fornuft, nærvær og langvarige relationer. Med afsæt i vores stærke vestjyske rødder kombinerer vi klassiske dyder som venlighed, ordentlighed og tilgængelighed med moderne, digitale løsninger. Vestjysk Bank er en økonomisk partner, der via engagerede og handlekraftige medarbejdere sætter kundernes behov i centrum. Vi gør det ikke sværere, end det er.”
Bankens pay-off er:
”Banksnak der er til at forstå”