Tilbageførsel og indsigelser
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Indsigelser
Du kan gøre indsigelser hvis fx.:
Du skal altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen. Kan problemet ikke løses, kan du lave en indsigelse. Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældres.
Sådan laver du en indsigelse
Ønsker du at gøre indsigelse, skal du starte her. Du skal have dit cpr.nr og MitID parat. Har du spørgsmål i forbindelse med udfyldelse af indsigelsen, kan du kontakte Nets på tlf. +45 72 11 20 35.
Hvis dit kort er blevet væk, stjålet eller misbrugt, er det en forudsætning, at du har spærret kortet, inden du kan lave en indsigelse.
Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr, hvis du ikke får medhold i din indsigelse. Se prisbog
Indsigelsesfrister
Har du godkendt en betaling, men er beløbet højere end aftalt, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter, at beløbet er trukket på din konto.
Er der gennemført en betaling, du ikke har godkendt, skal du gøre indsigelse straks du opdager den uautoriserede betaling. Den betaling, du gør indsigelse over, må aldrig være mere end 13 måneder gammel.
Varer købt online med kort
Vil du gøre indsigelse ved et køb foretaget online, gælder der forskellige regler, alt efter hvilket kort du har brugt:
Det er en betingelse, at du gør indsigelse snarest muligt efter, at du er blevet opmærksom på, at der uretmæssigt er hævet et eller flere beløb på din konto. Du skal altid først selv forsøge at løse problemet med forretningen.
Vær opmærksom på, at indsigelsen skal ske omgående for at undgå, at sagen forældres.
Har du spørgsmål? Vi hjælper gerne
Har du spørgsmål omkring en indsigelse, kan du kontakte os på
kort-netbankmisbrug@vestjyskbank.dk