MitID

MitID er Danmarks digitale ID og skal bruges til det, som du tidligere brugte NemID til.


MitID er din digitale identitet, som du skal bruge, når du logger ind, godkender handlinger eller har brug for at skrive under digitalt.

Husk at få installeret MitID på flere forskellige enheder, da du ellers skal starte forfra, når du får en ny telefon. I banken kan vi ikke sende aktiveringskoder til dig. Kontakt i stedet MitID.

Få svar på spørgsmål samt tips og gode råd om MitID

MitID er det ID, du skal bruge, når du skal bevise, hvem du er, når du fx logger ind på din netbank, tjekker årsopgørelsen eller har brug for at skrive under digitalt. Du kan bruge MitID til alt det, som du tidligere brugte NemID til.

Kan du ikke huske dit Bruger-ID, kan du få det oplyst ved at scanne dit pas i MitID appen.

Se mere på mitid.dk

Din pinkode bliver midlertidigt spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Hvis du taster forkert yderligere tre gange, bliver din pinkode spærret, og du skal genaktivere din app.

Se her hvordan

Det er en god ide at installere MitID app på flere enheder - fx både din mobil og tablet, så du altid har en back up.

Sådan tilføjer du MitID app på en ny smartphone eller tablet
Når du skal installere MitID app på en ny mobiltelefon eller tablet, kan du ikke kopiere MitID appen fra din gamle enhed. Du skal derfor hente og aktivere appen igen.

Når du har hentet appen, skal du benytte en aktiveringskode til at genaktivere dit MitID.
Den kan du få enten ved at scanne dit pas med MitID app, ved at logge på MitID.dk eller ved fysisk fremmøde hos Borgerservice.

Læs mere på mitid.dk

Hvis du mister et MitID identifikationsmiddel eller tror, at det bliver misbrugt, skal du spærre eller slette det.

Du kan spærre et MitID identifikationsmidler, hvis du mister det. Når du er logget på mitid.dk, kan du se oversigten over dine MitID identifikationsmidler på din profilside. Her kan du spærre, bestille og genaktivere MitID identifikationsmidler.

Du kan også spærre et MitID identifikationsmiddel uden at logge på. Det kan du bruge, hvis du har mistet dit eneste identifikationsmiddel og ikke har mulighed for at logge på MitID.

Se vejledningen her

Brug for hjælp?

Har du brug for hjælp til MitID i netbank eller mobilbank, kan du kontakte Teknisk Support på telefon 70 80 10 70.

Du kan også få hjælp i MitIDs hjælpeunivers her eller hos MitID supporten på telefon 33 98 00 10.