Hjælp til Mastercard forsikringer
Få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med Mastercard forsikringer.
Gælder forsikringen kun, hvis kortet bruges?
Nej, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, behøver rejsen ikke være købt på kortet. Har du et Mastercard Standard skal rejsen være købt med kortet.
Er jeg dækket ved rejser over 60 dage?
De første 60 dage er dækket, selvom rejsens varighed er ud over de 60 dage (dog kun forholdsmæssigt på afbestillingsforsikringen). Hvis du skal være væk i mere end 60 dage, har du mulighed for at forlænge din forsikring. Du har også mulighed for at forhøje afbestillingssummen.
Hvem er dækket af forsikringen på kortet?
Indehaveren af et Mastercard Guld samt medrejsende ægtefælle/samlever og børn er dækket. Samlever skal bo på samme adresse for at være dækket. Ægtefælle er dækket selvom han/hun ikke har samme adresse som kortholder. Kortholders og ægtefælle/-samlevers børn dækkes efter følgende regler, når disse foretager rejsen sammen med kortholderen:
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn under 21 år dækkes uanset deres bopæl.
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn dækkes, når børnene har samme folkeregisteradresse som kortholder uanset alder.
Hvordan anmelder jeg en skade?
Har du en rejseforsikring på dit Mastercard, og har du brug for akut hjælp, eller skal du anmelde en skade?
Brug for en forhåndsvurdering inden rejsen?
Har du en kronisk lidelse, eller er du kommet til skade, skal du søge om en forhåndsvurdering (vælg Lokale Pengeinstitutter).
Har du spørgsmål til dine Mastercard forsikringer?
Du kan finde svar på de fleste spørgsmål her: FAQ(lopimastercard.dk)
Forsikringerne på dit Mastercard er hos Privatsikring. Du er også velkommen til at kontakte Privatsikringskundecenter på telefon 70 11 17 07 eller privatsikring@privatsikring.dk
Åbningstiderne er mandag til fredag fra kl. 9:00-16:00. Torsdag dog fra kl. 9:30-17:45.
Forsikringskort - når skaden er sket
Klik her, for at downloade vores forsikringskort, til når uheldet har været ude.