Hjælp
Søg hjælp og support til Vestjysk Banks løsninger og produkter
Ofte stillede spørgsmål
Netbank og Mobilbank
Hvor kan jeg få hjælp til netbank? add
- Mangler din computer en opdatering.Tjekpc.dk
- Problemer med login? Log på netbank privat her og Log på netbank erhverv her
- Bruger du tablet eller smartphone, anbefaler vi dig at bruge vores mobilbank app. Læs mere.
Andre problemer?
Kig på siden Vejledninger til Netbank, hvor du finder korte vejledninger og hjælp til netbank med skærmprint.
Har du stadig ubesvarede spørgsmål eller problemer så kontakt Teknisk Support på et af følgende telefonnumre:
Privat: 70 80 10 70
Erhverv: 70 80 10 71
Åbningstider:
Mandag - torsdag kl 8-22
Fredag kl 8-18
Lørdag kl 10-18
Søndag kl 10-22
Netbank Supporten er lukket:
Alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.
Jeg har mistet mit nøglekort add
Du kan logge på nemid.nu og bestille et nyt nøglekort. Når du bestiller et nyt nøglekort bliver dit aktive nøglekort automatisk spærret.
Vejledninger til brug af netbank/mobilbank add
Vi har lavet en række vejledninger til netbank via skærmprints og korte tekster.
Se vores vejledninger her
Bliv sikker på nettet add
Få 10 gode råd til, hvordan du undgår phishing og malware, og test, om du ved nok om netsikkerhed. Læs mere om netsikkerhed og tag testen
Tidsfrister for betalinger og andre transaktioner add
På vores oversigt over tidsfrister, finder du tidspunktet for, hvornår dine betalinger og overførsler skal være godkendt, for at blive gennemført rettidigt, og du kan se, hvornår du kan handle værdipapirer i netbank.
Kort
Hvordan bestiller jeg et nyt kort? add
Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.
Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber.
Hvordan spærrer jeg mit kort add
Har du mistet dit kort eller din kode, kan du hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.
Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:
- +45 96 63 20 00 (hverdage ml. 10-16)
Udenfor vores åbningstid, kan du kontakte Nets på:
- +45 44 89 29 29 (Visa/Dankort)
- +45 44 89 27 50 (Mastercard)
Hvordan laves en indsigelse ved misbrug? add
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Hvor meget kan jeg hæve på mit kort? add
Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.
Se hævegrænser for Visa/Dankort
Se hævegrænser for Mastercard Debit
Se hævegrænser for Mastercard med kredit
Kan jeg spærre for, at kortet bruges på nettet? add
Det kan du på Mastercard, men ikke på Visakort.
På dit Mastercard kan du både vælge, om dit kort skal bruges på nettet, men også i hvilke lande, dit kort skal kunne bruges.
Mastercard forsikringer
Gælder forsikringen kun, hvis kortet bruges? add
Nej, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, behøver rejsen ikke være købt på kortet. Har du et Mastercard Standard skal rejsen være købt med kortet.
Er jeg dækket ved rejser over 60 dage? add
De første 60 dage er dækket, selvom rejsens varighed er ud over de 60 dage (dog kun forholdsmæssigt på afbestillingsforsikringen). Hvis du skal være væk i mere end 60 dage, har du mulighed for at forlænge din forsikring. Du har også mulighed for at forhøje afbestillingssummen.
Hvem er dækket af forsikringen på kortet? add
Indehaveren af et Mastercard Guld samt medrejsende ægtefælle/samlever og børn er dækket. Samlever skal bo på samme adresse for at være dækket. Ægtefælle er dækket selvom han/hun ikke har samme adresse som kortholder. Kortholders og ægtefælle/-samlevers børn dækkes efter følgende regler, når disse foretager rejsen sammen med kortholderen:
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn under 21 år dækkes uanset deres bopæl.
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn dækkes, når børnene har samme folkeregisteradresse som kortholder uanset alder.
Hvordan anmelder jeg en skade? add
Har du en rejseforsikring på dit Mastercard, og har du brug for akut hjælp, eller skal du anmelde en skade?
Brug for en forhåndsvurdering inden rejsen? add
Har du en kronisk lidelse, eller er du kommet til skade, skal du søge om en forhåndsvurdering (vælg Lokale Pengeinstitutter).
Selvbetjening
Bestilling af mønter/sedler og valuta add
Hvordan laver jeg et budget? add
Du kan lave et budget i netbank, hvor du også kan få et overblik over dit forbrug. Vil du hellere have et old-school budgetskema, kan du downloade et her.
Hvilke åbningstider har banken? add
Vestjysk Bank har åbent for rådgivning alle hverdage fra kl. 10.00 til 16.00. Om torsdagen dog til kl. 17. Bankens telefoner åbner dog allerede kl. 08.30.
Oprettelse af klientkonto add
Netbank og Mobilbank
Hvor kan jeg få hjælp til netbank? add
- Mangler din computer en opdatering. Tjekpc.dk
- Problemer med login? Log på her
- Bruger du tablet eller smartphone, anbefaler vi dig at bruge vores mobilbank app. Læs mere.
Andre problemer?
Kig på siden Vejledninger til Netbank, hvor du finder korte vejledninger og hjælp til Netbank via skærmprint.
Har du stadig ubesvarede spørgsmål eller problemer så kontakt Netbank Supporten på telefon 96 63 23 33.
Åbningstider:
Mandag - torsdag kl 8-22
Fredag kl 8-18
Lørdag kl 10-18
Søndag kl 10-22
Netbank Supporten er lukket:
Alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og
juleaftensdag 24. december.
Jeg har mistet mit nøglekort add
Du kan logge på nemid.nu og bestille et nyt nøglekort. Når du bestiller et nyt nøglekort bliver dit aktive nøglekort automatisk spærret.
Vejledninger til brug af netbank/mobilbank add
Vi har lavet en række vejledninger til netbank via skærmprints og korte tekster.
Se vores vejledninger her
Bliv sikker på nettet add
Få 10 gode råd til, hvordan du undgår phishing og malware, og test, om du ved nok om netsikkerhed. Læs mere om netsikkerhed og tag testen
Kan jeg ansøge om lån i mobilbank? add
Ja. På forsiden af din mobilbank kan du klikke på lån og efterfølgende skrive det ønskede beløb. Ansøgningen sendes direkte til din rådgiver, efter du har udfyldt de øvrige felter. Du får svar på din ansøgning snarest muligt derefter.
Har du ikke mulighed for at ansøge om lån, er du velkommen til at kontakte os.
Kort
Hvordan bestiller jeg et nyt kort? add
Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.
Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber.
Hvordan spærrer jeg mit kort add
Har du mistet dit kort eller din kode, kan du hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.
Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:
- +45 96 63 20 00 (hverdage ml. 10-16)
Udenfor vores åbningstid, kan du kontakte Nets på:
- +45 44 89 29 29 (Visa/Dankort)
- +45 44 89 27 50 (Mastercard)
Hvordan laves en indsigelse ved misbrug? add
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Hvor meget kan jeg hæve på mit kort? add
Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.
Se hævegrænser for Visa/Dankort
Se hævegrænser for Mastercard uden kredit
Se hævegrænser for Mastercard med kredit
Kan jeg spærre for, at kortet bruges på nettet? add
Det kan du på Mastercard, men ikke på Visakort.
På dit Mastercard kan du både vælge, om dit kort skal bruges på nettet, men også i hvilke lande, dit kort skal kunne bruges.
Mastercard forsikringer
Gælder forsikringen kun, hvis kortet bruges? add
Nej, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, behøver rejsen ikke være købt på kortet. Har du et Mastercard Standard skal rejsen være købt med kortet.
Er jeg dækket ved rejser over 60 dage? add
De første 60 dage er dækket, selvom rejsens varighed er ud over de 60 dage (dog kun forholdsmæssigt på afbestillingsforsikringen). Hvis du skal være væk i mere end 60 dage, har du mulighed for at forlænge din forsikring. Du har også mulighed for at forhøje afbestillingssummen.
Hvem er dækket af forsikringen på kortet? add
Indehaveren af et Mastercard Guld samt medrejsende ægtefælle/samlever og børn er dækket. Samlever skal bo på samme adresse for at være dækket. Ægtefælle er dækket selvom han/hun ikke har samme adresse som kortholder. Kortholders og ægtefælle/-samlevers børn dækkes efter følgende regler, når disse foretager rejsen sammen med kortholderen:
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn under 21 år dækkes uanset deres bopæl.
- Kortholders og ægtefælle/samlevers børn dækkes, når børnene har samme folkeregisteradresse som kortholder uanset alder.
Hvordan anmelder jeg en skade? add
Har du en rejseforsikring på dit Mastercard, og har du brug for akut hjælp, eller skal du anmelde en skade?
Brug for en forhåndsvurdering inden rejsen? add
Har du en kronisk lidelse, eller er du kommet til skade, skal du søge om en forhåndsvurdering (vælg Lokale Pengeinstitutter).
Selvbetjening
Bestilling af mønter/sedler og valuta add
Hvordan laver jeg et budget? add
Du kan lave et budget i netbank, hvor du også kan få et overblik over dit forbrug. Vil du hellere have et old-school budgetskema, kan du downloade et her.
Hvor ligger bankens pengeautomater? add
Du kan finde en oversigt over bankens pengeautomater i din mobilbank. Her kan du også se, hvilken hæveautomat der er tættest på dig.
Hvilke åbningstider har banken? add
Vestjysk Bank har åbent for rådgivning alle hverdage fra kl. 10.00 til 16.00. Om torsdagen dog til kl. 17. Bankens telefoner åbner dog allerede kl. 08.30.
Oprettelse af klientkonto add