Hjælp

Søg hjælp og support til Vestjysk Banks løsninger og produkter

 

Ofte stillede spørgsmål

Netbank og Mobilbank

Når du logger på Netbank, skal du benytte dit personlige MitID eller MitID Erhverv. 

Har du mistet din kode eller har du andre spørgsmål til MitID, kan du kontakte MitID support på telefon 33 98 00 10. 

Åbningstider: Alle dage 08.30 – 16.00, torsdag dog til kl. 17.00. 

Læs mere om MitID her

 

Andre problemer?

Kig på siden Vejledninger til Netbank, hvor du finder korte vejledninger og hjælp til netbank med skærmprint.

Har du stadig ubesvarede spørgsmål eller problemer så kontakt Teknisk Support på et af følgende telefonnumre:

Privat: 70 80 10 70
Erhverv: 70 80 10 71

Åbningstider:

Mandag - torsdag kl 8-22
Fredag kl 8-18
Lørdag kl 10-18
Søndag kl 10-22

Netbank Supporten er lukket:

Alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og juleaftensdag 24. december.

Du kan betale regninger, oprette overførsler samt tilmelde, slette eller rette betalingsservice aftaler i din netbank. 

Download vejledninger til funktionerne her 

Hvis du er i tvivl om tidsfristen for, hvornår dine overførsler bliver bogført, kan du læse mere om det her.

 

Vi har lavet en række vejledninger til netbank via skærmprints og korte tekster.
Se vores vejledninger her

Få 10 gode råd til, hvordan du undgår phishing og malware, og test, om du ved nok om netsikkerhed. Læs mere om netsikkerhed og tag testen

På vores oversigt over tidsfrister, finder du tidspunktet for, hvornår dine betalinger og overførsler skal være godkendt, for at blive gennemført rettidigt, og du kan se, hvornår du kan handle værdipapirer i netbank.

Kort

Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.

Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber.

Bestil kort i netbank her

Har du mistet dit kort eller din kode, kan du hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.

Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:

  • +45 96 63 20 00 (hverdage ml. 10-16)

Udenfor vores åbningstid, kan du kontakte Nets på:

  • +45 44 89 29 29 (Visa/Dankort)
  • +45 44 89 27 50 (Mastercard)

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.

Se hvordan du laver en indsigelse

Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.

Se hævegrænser for Visa/Dankort
Se hævegrænser for Mastercard Debit
Se hævegrænser for Mastercard med kredit

Det kan du på Mastercard, men ikke på Visakort.

På dit Mastercard kan du både vælge, om dit kort skal bruges på nettet, men også i hvilke lande, dit kort skal kunne bruges.

Er du blevet udsat for svindel eller er nogen kommet i besiddelse af dine personlige oplysninger? Få overblik over, hvad du skal gøre her

Kan du stadig huske din PIN-kode til dit kort, men har fået din PIN-kode spærret efter 3 forkerte forsøg, så kan PIN spærringen ophæves i netbank/mobilbank. 

Mastercard forsikringer

Nej, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, behøver rejsen ikke være købt på kortet. Har du et Mastercard Standard skal rejsen være købt med kortet.

De første 60 dage er dækket, selvom rejsens varighed er ud over de 60 dage (dog kun forholdsmæssigt på afbestillingsforsikringen). Hvis du skal være væk i mere end 60 dage, har du mulighed for at forlænge din forsikring. Du har også mulighed for at forhøje afbestillingssummen.

Tilkøb rejse- og afbestillingsforsikring her

Indehaveren af et Mastercard Guld samt medrejsende ægtefælle/samlever og børn er dækket. Samlever skal bo på samme adresse for at være dækket. Ægtefælle er dækket selvom han/hun ikke har samme adresse som kortholder. Kortholders og ægtefælle/-samlevers børn dækkes efter følgende regler, når disse foretager rejsen sammen med kortholderen:

  • Kortholders og ægtefælle/samlevers børn under 21 år dækkes uanset deres bopæl.
  • Kortholders og ægtefælle/samlevers børn dækkes, når børnene har samme folkeregisteradresse som kortholder uanset alder.

Læs mere i de gældende betingelser

Har du en rejseforsikring på dit Mastercard, og har du brug for akut hjælp, eller skal du anmelde en skade?

Få hjælp her

 

Har du en kronisk lidelse, eller er du kommet til skade, skal du søge om en forhåndsvurdering (vælg Lokale Pengeinstitutter).

Selvbetjening

Grundet færre og færre kontanter i det danske samfund har vi i Vestjysk Bank valgt, at al kontanthåndtering overgik til Nokas i foråret 2023.

Alle mønter/valuta skal bestilles på vores hjemmeside. Valutaen skal bestilles i god tid inden rejsen, da der kan gå op til 15 dage, inden valutaen kan afhentes.

 

Mønter

Du kan bestille mønter her

Valuta

Du kan bestille dollars, pund, euro, svenske og norske kroner i formularen her

Husk dog, at du også kan hæve euro i vores pengeautomater. Det er gratis for dig med gebyrfriHVERDAG.

Du kan lave et budget i netbank, hvor du også kan få et overblik over dit forbrug. Vil du hellere have et old-school budgetskema, kan du downloade et her.

Vestjysk Bank har åbent for rådgivning alle hverdage fra kl. 10.00 til 16.00. Om torsdagen dog til kl. 17. Bankens telefoner åbner dog allerede kl. 08.30.

Find din afdeling her

Ønsker du at oprette en opsparing eller ungkonto til dit barn? Så send os en besked i netbank, kontakt din rådgiver eller ring til os på tlf. 96 63 20 00. 

Skal dit barn have netbank/mobilbank, kræver det at dit barn har MitID og dermed fyldt 13 år. 

Skal dit barn have MasterCard Debit, kræver det, at dit barn er fyldt 8 år.  

 

Netbank og Mobilbank

Når du logger på Netbank, skal du benytte dit private MitID eller erhvervsMitID. 

Har du mistet din kode eller har du andre spørgsmål til MitID, kan du kontakte MitID support på +45 33 98 00 10. 

Åbningstider: Alle dage 08.30 – 16.00, torsdag dog til kl. 17.00. 

Læs mere om MitID her

 

  • Mangler din computer en opdatering. Tjekpc.dk
  • Problemer med login? Log på her
  • Bruger du tablet eller smartphone, anbefaler vi dig at bruge vores mobilbank app. Læs mere.

Andre problemer?

Kig på siden Vejledninger til Netbank, hvor du finder korte vejledninger og hjælp til Netbank via skærmprint.

Har du stadig ubesvarede spørgsmål eller problemer så kontakt Netbank Supporten på telefon 96 63 23 33.

Åbningstider:

Mandag - torsdag kl 8-22
Fredag kl 8-18
Lørdag kl 10-18
Søndag kl 10-22

Netbank Supporten er lukket:

Alle almindelige helligdage, fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag 5. juni og
juleaftensdag 24. december.

Vi har lavet en række vejledninger til netbank via skærmprints og korte tekster.
Se vores vejledninger her

Få 10 gode råd til, hvordan du undgår phishing og malware, og test, om du ved nok om netsikkerhed. Læs mere om netsikkerhed og tag testen

Ja. På forsiden af din mobilbank kan du klikke på lån og efterfølgende skrive det ønskede beløb. Ansøgningen sendes direkte til din rådgiver, efter du har udfyldt de øvrige felter. Du får svar på din ansøgning snarest muligt derefter.
 Har du ikke mulighed for at ansøge om lån, er du velkommen til at kontakte os.

Kort

Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.

Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber.

Bestil kort i netbank her

Har du mistet dit kort eller din kode, kan du hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.

Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:

  • +45 96 63 20 00 (hverdage ml. 10-16)

Udenfor vores åbningstid, kan du kontakte Nets på:

  • +45 44 89 29 29 (Visa/Dankort)
  • +45 44 89 27 50 (Mastercard)

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.

Se hvordan du laver en indsigelse

Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.

Se hævegrænser for Visa/Dankort
Se hævegrænser for Mastercard uden kredit
Se hævegrænser for Mastercard med kredit

Det kan du på Mastercard, men ikke på Visakort.

På dit Mastercard kan du både vælge, om dit kort skal bruges på nettet, men også i hvilke lande, dit kort skal kunne bruges.

Mastercard forsikringer

Nej, hvis du har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum, behøver rejsen ikke være købt på kortet. Har du et Mastercard Standard skal rejsen være købt med kortet.

De første 60 dage er dækket, selvom rejsens varighed er ud over de 60 dage (dog kun forholdsmæssigt på afbestillingsforsikringen). Hvis du skal være væk i mere end 60 dage, har du mulighed for at forlænge din forsikring. Du har også mulighed for at forhøje afbestillingssummen.

Tilkøb rejse- og afbestillingsforsikring her

Indehaveren af et Mastercard Guld samt medrejsende ægtefælle/samlever og børn er dækket. Samlever skal bo på samme adresse for at være dækket. Ægtefælle er dækket selvom han/hun ikke har samme adresse som kortholder. Kortholders og ægtefælle/-samlevers børn dækkes efter følgende regler, når disse foretager rejsen sammen med kortholderen:

  • Kortholders og ægtefælle/samlevers børn under 21 år dækkes uanset deres bopæl.
  • Kortholders og ægtefælle/samlevers børn dækkes, når børnene har samme folkeregisteradresse som kortholder uanset alder.

Læs mere i de gældende betingelser

Har du en rejseforsikring på dit Mastercard, og har du brug for akut hjælp, eller skal du anmelde en skade?

Få hjælp her

 

Har du en kronisk lidelse, eller er du kommet til skade, skal du søge om en forhåndsvurdering (vælg Lokale Pengeinstitutter).

Selvbetjening

Vekselpenge

Du kan bestille vekselpenge her

Valuta

Du kan bestille dollars, pund, euro, svenske og norske kroner i formularen her

Husk dog, at du også kan hæve euro i vores pengeautomater. Det er gratis for dig med gebyrfriHVERDAG.

Du kan lave et budget i netbank, hvor du også kan få et overblik over dit forbrug. Vil du hellere have et old-school budgetskema, kan du downloade et her.

Du kan finde en oversigt over bankens pengeautomater i din mobilbank. Her kan du også se, hvilken hæveautomat der er tættest på dig.

Vestjysk Bank har åbent for rådgivning alle hverdage fra kl. 10.00 til 16.00. Om torsdagen dog til kl. 17. Bankens telefoner åbner dog allerede kl. 08.30.

Find din afdeling her

keyboard_arrow_up