Årlig oversigt over dine investeringsomkostninger

Investerer du i værdipapirer i Vestjysk Bank, så sender vi dig hvert år en opgørelse over dine investeringsomkostninger, så du har en samlet oversigt over, hvad du har betalt. Oversigten indeholder altså ikke nye omkostninger, men blot en opsummering af de direkte og indirekte omkostninger, som er forbundet med dine investeringer.

FAQ vedr. vores investeringsomkostninger

Vi har herunder samlet svar på en række spørgsmål, som du måske kan have til oversigten.

  1. Hvad dækker de forskellige omkostningstyper over?
    Vi har lavet en forklaring til indholdet, som du kan se her
  2. Hvad er løbende værdipapiromkostninger?
    Når du investerer via en investeringsforening, så er der en række udgifter, der bl.a. går til analyse, overvågning og identifikation af gode investeringsmuligheder. Disse udgifter er på oversigten vist som ’løbende omkostninger’. Sparinvest har lavet en lille film, der forklarer mere om investeringsforeningerne, og hvordan de fungerer. Du kan se den her
  3. Hvor fremgår mine puljeomkostninger?
    Puljeomkostninger fremgår ikke af oversigten, men du har modtaget en separat oversigt herover. Grunden til at de ikke er medtaget skyldes, at indholdet er bestemt af EU-regulering, og her betragtes en puljeordning ikke som investering, men som et kontoprodukt.
  4. Hvornår skal omkostningerne betales?
    Alle omkostninger, som fremgår af oversigten, er betalt. Enten i forbindelse med, at du har handlet værdipapirer i løbet af året, eller ved at pengene er hævet på din konto, eller at de investeringsforeninger, du investerer i, har afholdt omkostningerne, før dit afkast blev opgjort.
  5. Hvad hvis min ægtefælle og jeg har et fælles depot?
    Har du et fælles værdipapirdepot med fx din ægtefælle, har I begge modtaget en oversigt, hvor omkostningerne fremgår hos jer begge. Det betyder selvfølgelig ikke, at omkostningerne er betalt to gange.
  6. Jeg har to depoter, men hvorfor har I kun sendt en omkostningsoversigt for det ene?
    Vi udsender en omkostningsoversigt for alle depoter, hvor der i løbet af året er påløbet investeringsomkostninger. Hvis du kun har modtaget en oversigt for dit ene depot, så er det fordi, at der ikke har været nogen omkostninger at rapportere for dit andet depot.

    Hvis du har brug for yderligere information om oversigten eller dine investeringer, er du velkommen til at kontakte os på 96 63 20 00.
keyboard_arrow_up